فناوری آموزشی هولوگرام سه بعدی

فناوری آموزشی هولوگرام سه بعدی

در زمینه فناوری آموزشی هولوگرام سه بعدی میتوانیم از هولوگرام سه بعدی در اشکال مختلف استفاده کنیم. به عنوان مثال هولوگرام ها می توانند به دانش آموزان این اجازه را بدهند که توسط معلمی که کیلومتر ها از دانش آموز دور است درس داده بشوند.

این فرایند یک قدم فراتر از کنفرانس ویدئویی است که در آن معلم هولوگرافیکی در کلاس درس قرار دارد و می تواند دانش آموزان را ببیند و با آن ها صحبت کند جوری که انگار همه در یک اتاق هستند. سیستم مورد استفاده توسط ایدکس (Edex) بزرگترین تامین کننده اتصال اینترنت به بازار تحصیل در بریتانیا، در فناوری آموزشی BETT2000 در لندن است.

علاوه بر این ۳DHT میتواند فرایند آموزشی را با آوردن شخصیت های معروف به زندگی دوباره از گذشته افزایش دهد، و آن ها درباره ی خودشان صحبت می کنند یا چیزی را به عنوان دستیار معلم توضیح می دهند. به عنوان مثال، مطمئنا فیلسوف های ارزشمند زیادی وجود داشته اند و مردان را در طول تاریخ جهان آموزش داده اند و شاید هیچ کدام از آن ها فلسفه یونانی افلاطون را جشن نگرفته باشند. متاسفانه ما نمی توانیم با افلاطون صحبت کنیم چون او متعلق به دوره ای از گذشته است، درحالی که ما در دوره کنونی هستیم و با هولوگرام به آینده می رویم.

فناوری آموزشی هولوگرام سه بعدی

هولوگرام و فناوری انیمیشن سه بعدی

در پروژه گالری زنده سئول، هولوگرام و فناوری انیمیشن سه بعدی ۶۲ شاهکار مشهور از هنر جهان غرب را دوباره به زندگی بازگرداندند. در این پروژه می توانیم ببینیم که مونا لیزا به سوالات دانش آموزان پاسخ می دهد مثل: چرا شما هیچ ابرویی نداری؟

او پاسخ می دهد: وقتی من زنده بودم، یک زنی که پیشانی بزرگی داشت زیبا در نظر گرفته می شد، بنابراین بیشتر زنان ابروهای خود را برای زیبایی برداشتند یا مایکل آنجلو توضیح میدهد که روش نقاشی او روشی است که او از آن برای نقاشی ” آخرین قضاوت” استفاده کرده است. او درباره ی دیگر شاهکار خود که آن را در قبلا در سقف کلیسای سیستینی انجام داده است توضیح می دهد. یک صفحه پاپ آپ یک تصویر نزدیکی از ” خلقت آدم” را نشان می دهد.

جائین کرافت، مدیر عامل XpertLearning ارائه دهنده راه حل های پیشرو در یادگیری الکترونیکی در خاورمیانه، استودیوهای musion systems limited را در طول سفر خود به لندن بازدید کرد. او توسط تکنولوژی طلسم شده بود. “معلم ها توسط هولوگرام جایگزین شدند” به نظر می رسد که این کار شبیه چیزی از یک فیلم علمی تخیلی یا سریال تلویزیونی باشد. جانیان گفت: “چقدر عالی می تواند باشد که مربیان یا معلمان هولوگرافی بتوانند به پیش شما بیایند بدون اینکه مجبور به حرکت یا سفر شوند؟”

هولوگرام و فناوری انیمیشن سه بعدی

فناوری آموزشی هولوگرام سه بعدی قابل لمس

سپرهای خود را حفظ کنید، با سرعت نور سفر کنید و دستیاری ربات های عجیب را تجربه کنید، شاید خاطره انگیز ترین نوع فناوری در فیلم جنگ های فضایی هولوگرام سه بعدی شاهزاده لیا بوده است. دانشمندان در صدد این بوده اند تا این تخیل به حقیقت بپویندد و تا درجه ای موفقیت آمیز بوده است. تحقیقات اخیر منجر به کشف هولوگرام های جدید قابل لمس شده است.

تیم تحقیقاتی از دانشمندان دانشگاه های سراسر ژاپن در صدد ایجاد لیزرهای قدرت بالا که لامپ های رنگی نامیده می شود هستند. این امواج در کوادریلیونیوم از ثانیه امواجی را ایجاد می کند که هوای قابل لمس را در برهه ای از زمان به پلاسما یا هوای یونولیز شده وارد می کند. پلاسمای به کاغذ سنباده شباهت بسیاری دارد.

بیشتر بدانید: سفارش چاپ هولوگرام

آینده هولوگرام سه بعدی در زمینه ی آموزش

هولوگرام سه بعدی به عنوان یک سازمان که به عنوان یکی از چشم اندازه ها برای آینده در زمینه یادگیری و فناوری در خاورمیانه دیده می شود، به عنوان یک کلید تکنولوژی و ویژه حرکت به سمت جلو برای آینده است. این کار راه ارتباط یا مواجه شدن مردم با یکدیگر را تغییر خواهد داد.

آینده فناوری آموزشی هولوگرام سه بعدی

طبق تحقیقات انجام شده اجرای هر گونه نمایش علمی-تخیلی در آینده امکان پذیر می باشد. در آینده هولوگرام هایی تولید خواهد شد که کاملا اطراف اشیا واقعی، اعضای بدن و اجزای کامپیوتری معلق در فضا را پوشش خواهد داد. امواج لیزرها به گونه ای عمل خواهند کرد که هر گونه لمس دست بر صفحه ی نمایشگر به سرعت به سیستم انتقال پیدا می کند و سبب نمایش می شود همانند استفاده از موس و ظاهر شدن مکان نما بر روی صفحه ی مانیتور.

هولوگرام سه بعدي

تولید تصاویر سه بعدی با فناوری آموزشی هولوگرام سه بعدی

دانشمندان به تازگی موادی را کشف کرده اند که سبب می شود یک شی دو بعدی در زیر نور سه بعدی به نظر برسند. برخلاف تولید تصاویر سه بعدی  هولوگرام ها با منبع نور خاص، این ماده تازه اکتشاف یافته سبب چرخش سایر ابزار به کار برده شده بدون توجه به زوایا می شود و باعث می شود تصاویر واقعی تر و بهتر به نظر برسند.

کاربرد تولید تصاویر سه بعدی

دانشمندان سطوح دو بعدی که با اشیای کوچک پوشیده شده است را ایجاد کرده اند که در آن اجزای کوچک به صورت اشکال سه بعدی نمایش داده می شوند برخلاف هولوگرام ها که به منبع نور خاصی نیاز دارند، این سطوح به نور متعادلی برای ایجاد تصویر نیاز دارند.

این سطوح سه بعدی نقش مهمی در تکنولوژی دارند ،برای مثال به کار گیری این فناوری در تلویزیون و گوشی های هوشمند رایج بدون نیاز به پرداخت قیمت های کمر شکن اهمیت والایی دارد. پروژکتورها بدون در نظر گرفتن زوایا می توانند به سطوح صفحات نمایشگر به حرکت در آیند.

هولوگرام سه بعدی از نوزاد درون رحم

ساخت هر نسخه چاپی از هولوگرام سه بعدی دو ساعت طول کشیده و در یک جعبه هدیه با اسم کودک بر روی آن ارائه می‌شود والدین ژاپنی بزودی می‌توانند چاپی از لبخند فرزند درون رحم خود را با دستاورد جدید شرکت «پایونیر» که یک شیوه چاپ هولوگرام انقلابی با قابلیت تبدیل اسکن های سه بعدی فراصوت به یادگاری‌های دیواری است، داشته باشند.

هولوگرام سه بعدی از نوزاد درون رحم

ساخت هر نسخه چاپی دو ساعت طول کشیده و در یک جعبه هدیه با اسم کودک بر روی آن ارائه می‌شود. به گفته سازندگان این محصول که در نمایشگاه اپتیک و فوتونیک در یوکوهامای ژاپن ارائه شده، هنگامی که یک مادر باردار برای معاینه به پزشک مراجعه می‌کند، یک پژواک‌ نگار سه بعدی یا چهار بعدی ساخته می‌شود که حاوی اطلاعات سه بعدی است.

این سازندگان با پردازش حرفه‌ای این اطلاعات، تصاویر پیش از تولد کودکان را ارائه می‌کنند. این سیستم منحصربفرد است؛ چرا که فناوری آموزشی هولوگرام سه بعدی را از فایل‌های رایانه‌ای حاوی اطلاعات سه بعدی و نه عکاسی از خود موضوع تولید می‌کند.

بیشتر بدانید: برچسب ضد سرقت

دیدگاه‌ها
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.